119,778 research outputs found

    Systematic review about data quality and protocol compliance in clinical trials

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    Bei Investigator Initiated Trials (IITs) werden alternative risikoadaptierte Monitoring-Strategien in Abhängigkeit vom individuellen Studiendesign und dem Risikoprofil diskutiert, um bei oft restriktiven Ressourcen eine den gesetzlichen Vorgaben genügende Qualität der Studiendurchführung und der Daten zu gewährleisten. Aufgrund einer Literaturanalyse sollten in der vorliegenden Arbeit Untersuchungen ausgewertet werden, in denen quantitative Aussagen zu Datenqualität und Prüfplan-Compliance in klinischen Prüfungen gemacht wurden. Bei der Interpretation der Ergebnisse sollten die implementierten Qualitätssicherungsmaßnahmen berücksichtigt werden. Aufgrund einer systematischen Recherche in MEDLINE konnten 21 Publikationen identifiziert werden, bei denen die Daten- und Prozessqualität in klinischen Prüfungen untersucht, die Qualität durch Überprüfungen mit Source Data Verification vor Ort oder Überprüfung übermittelter Quelldaten in der Studienzentrale ermittelt wurde und quantitative Informationen zu den Bereichen Datenqualität, Protokoll-Compliance oder Defizite bei Einwilligungserklärungen vorlagen. Die Mehrzahl der Untersuchungen ist drei Organisationen zuzuordnen: European Organization für Research and Treatment of Cancer (EORTC) (n=7), National Cancer Institute (NCI) (n=7) und Untersuchungen der Trans-Tasman Radiation Oncology Group (TROG) (n=4). Darüber hinaus wurden drei Untersuchungen weiterer Studiengruppen identifiziert. Die Untersuchungen wurden im Zeitraum von 1981 bis 2003 publiziert. Überwiegend wurden in der Literatur onkologische Studien betrachtet (n=19), wobei die Radiotherapie im Vordergrund stand (n=8). Für die EORTC-Studien wurde in der Regel eine gute Datenqualität berichtet (80-90% korrekte Daten). Punktuelle Probleme wurden im Hinblick auf die Protokoll-Compliance und das Berichten von Nebenwirkungen/schwerwiegenden unerwünschten Ereignissen festgestellt. Eine gute Qualität wurde ebenfalls bzgl. des korrekten Einschlusses von Patienten beobachtet. Durch das NCI wurde ein standardisiertes Audit-System eingeführt und innerhalb von kooperativen Studiengruppen implementiert. Im Rahmen dieser Audits wurden verschiedene Kriterien überprüft und eine überwiegend gute Datenqualität und Protokoll-Compliance festgestellt. Mängel wurden in ca. 5% der Fälle im Hinblick auf die Einwilligungserklärung, die korrekte Anwendung der Einschlusskriterien, Protokollverletzungen, bei der Ermittlung des Zielkriteriums, der Erfassung der Toxizität, der adäquaten Datenlieferung und bei der Datenverifikation beobachtet. In einzelnen Untersuchungen ergaben sich Probleme mit der Behandlungscompliance (10-20%), bei Protokollabweichungen im Hinblick auf die Arzneimitteldosis (10%) und bei der Drug Accountability (15%). Von der TROG wurde ein Qualitätssicherungsprozess implementiert, der auf zentralem Monitoring von kopierten Quelldaten basiert. Durch den Qualitätssicherungsansatz der TROG konnten schwerwiegende Probleme mit der Protokoll-Compliance unter 10% gesenkt werden, ebenso konnte eine gute Datenqualität mit einer Fehlerrate unter 5% erreicht werden. Die korrekte Handhabung von Ein- und Ausschlusskriterien stellte in Einzelfällen ein Problem dar. Zusammenfassend kann festgestellt werden, dass die in dem Review erfassten Studiengruppen von einer guten Datenqualität und einer guten bis moderaten Protokoll-Compliance berichten. Diese basiert nach Aussage der Autoren im wesentlichen auf etablierten Qualitätssicherungs-Prozeduren, wobei das durchgeführte Audit ebenfalls einen potentiellen Einflussfaktor darstellt. Geringe Probleme wurden in der Regel im Hinblick auf die Einwilligungserklärung, die korrekte Handhabung der Ein- und Ausschlusskriterien und die Datenqualität beobachtet. In einzelnen Studien gab es jedoch Probleme mit der Protokoll-Compliance. Insgesamt hängen Anzahl und Art der Mängel von dem Studientyp, dem Qualitätsmanagement und der Organisation der Studiengruppe ab. Wissenschaftsbetrug wurde nur in sehr wenigen Fällen durch die Audits festgestellt. Die vorgelegten Informationen beziehen sich nahezu ausschließlich auf etablierte Studiengruppen; bezüglich Datenqualität und Protokoll-Compliance außerhalb der Studiengruppen liegen kaum Informationen in der Literatur vor. Bei der Bewertung der Ergebnisse sollte berücksichtigt werden, dass es sich zum Teil um Eigenauswertungen der Studiengruppen und nicht um unabhängige externe Prüfungen (z.B. externe Audits) handelt. Inwieweit die Ergebnisse einer konsequenten Überprüfung nach derzeitigen Good Clinical Practice (GCP) – Regeln standhalten würden, kann aus der Analyse nicht beantwortet werden. Aus der vorliegenden Literaturanalyse ergeben sich Konsequenzen für die Planung einer prospektiven kontrollierten Studie zum Vergleich unterschiedlicher Monitoring-Strategien. Wesentlicher Einflussfaktor für die Datenqualität und Protokollcompliance in einer klinischen Studie ist das Qualitätsmanagement. Dieses Qualitätsmanagement umfasst neben Monitoring zahlreiche andere Maßnahmen. Um zu einer Bewertung von Monitoringstrategien kommen zu können, müssen daher alle Qualitätssicherungsmaßnahmen im Rahmen einer Studie berücksichtigt werden. Für den Vergleich unterschiedlicher Monitoringstrategien sind geeignete Zielparameter zu definieren (z.B. schwerwiegende Defizite bzgl. Ein- und Ausschlusskriterien, Sicherheit). Die vorliegende Analyse ergibt, dass bei gutem Qualitätsmanagement ohne umfassendes vor Ort Monitoring schwerwiegende Fehler nur mit relativ niedriger Häufigkeit festgestellt wurden. Unterschiede zwischen Monitoringstrategien könnten, gegeben ein funktionierendes Qualitätsmanagementssystem, sich als quantitativ gering erweisen. Testet man auf Äquivalenz von Monitoringstrategien, sind nur niedrige Differenzen zu akzeptieren, was wiederum eine Auswirkung auf die Fallzahlplanung hat. Weiterhin muss berücksichtigt werden, dass zur Feststellung der Auswirkung unterschiedlicher Monitoringstrategien auf die Sicherheit der Patienten und die Validität der Daten im Rahmen einer kontrollierten Untersuchung ein unabhängiges Audit notwendig ist. Dabei ist zu berücksichtigen, dass ein Audit bereits einen möglichen Einflussfaktor für die Datenqualität und Protokoll-Compliance darstellen kann, und damit eine Bewertung des Nutzens einer Monitoringstrategie erschwert werden könnte. Schlüsselwörter: systematisches Review, Datenqualität, Protokoll-Compliance, klinische StudieFor Investigator Initiated Trials (IITs) alternative risk-adapted monitoring strategies are discussed in order to fulfill rules and regulations, taking into consideration the restricted resources. In this systematic review investigations, presenting quantitative data about data quality and protocol compliance in clinical trials, are analyzed. The results are discussed taking into account the quality assurance procedures implemented. Based on a systematic MEDLINE retrieval, 21 studies could be identified in which data and process quality in clinical trials were investigated and assessed by site visits with source data verification or review of copied source data in the study center and quantitative information about data quality and protocol compliance was available. The majority of investigations were performed by three organizations: European Organization for Research and Treatment of Cancer (EORTC) (n=7), National Cancer Institute (NCI) (n=7) and investigations of the Trans-Tasman Radiation Oncology Group (TROG) (n=4). In addition three investigations of other study groups were identified. The investigations were published between 1981 and 2003. In the majority of cases oncological trials were investigated (n=19) with a focus on radiotherapy trials (n=8). In the EORTC-trials an overall good data quality was assessed (80–90% correct data). Singular problems were found with respect to protocol compliance and reporting of adverse reactions and serious unexpected events. Good quality was also observed with respect to the correct inclusion of patients into trials. By the NCI a standardized audit system was introduced and implemented within cooperative study groups. In the context of these audits different criteria were assessed and a good data quality and protocol compliance were measured. Deficits occurred in about 5% of the cases with respect to informed consent, correct application of inclusion criteria, protocol compliance, assessment of outcome criteria, assessment of toxicity, adequate data reporting and data verification. In some investigations problems with treatment compliance (10-20%), drug dose deviations (10%) and drug accountability (15%) were identified. By the TROG a quality assurance procedure was implemented, based on central monitoring of copied source data. By this approach major problems with protocol compliance could be reduced to less than 10% together with a good data quality with an error rate under 5%. The correct handling of in- and exclusion criteria was a problem in individual cases. In summary we found out that good data quality and good to moderate protocol compliance were reported by the study groups that are included in the systematic review. Due to the authors this is mainly due to an established quality assurance system, taking into consideration that audits itself may be an influential factor. Generally, minor problems were observed with respect to informed consent, correct handling of in- and exclusion criteria and data quality, however, in some studies there were problems with protocol compliance. Overall, number and type of deficits depend on study type, quality management and organization of the study group. Fraud was detected only in very few cases. The available evidence refers mainly to established study groups; for data quality and protocol compliance outside these groups only few information is available. However, it should be taken into consideration, that the analysis was performed, at least partly, by the study groups themselves and is not based on independent audits (e.g. external audits). The analysis cannot answer the question whether the results would have been replicable if a strict review according to criteria of Good Clinical Practice (GCP) would have been performed. From the systematic review consequences have to be taken for planning a prospective controlled trial comparing different monitoring strategies. The main influence factor for data quality and protocol compliance in a clinical trial is the quality management system. Quality management covers several other measures apart from monitoring. In order to assess monitoring strategies, all quality assurance procedures within a clinical trial have to be taken into consideration. For the comparison of different monitoring strategies adequate outcome parameter have to be defined (e.g. severe deficits with respect to inclusion and exclusion criteria, safety). The analysis indicates that with good quality management and no extensive on-site monitoring severe errors were detected only at relative low frequency. It could well be that with an efficient quality management system differences between monitoring strategies would be small. In order to demonstrate statistical equivalence of monitoring strategies, only small differences can be accepted which again leads to consequences for the sample-size calculation. In addition, it must be taken into consideration that within a controlled trial an independent audit is necessary to assess the effect of different monitoring strategies on the safety of patients and the quality of data. Audits however may be a possible influence factor for data quality and protocol compliance and may complicate the evaluation of the benefit of a monitoring strategy. Keywords: systematic review, data quality, protocol compliance, clinical tria

    Association Between Joint Hypermobility Syndrome and Developmental Coordination Disorder – A Review.

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    Introduction: The term joint hypermobility syndrome (JHS) was adopted after clinicians became aware of the myriad of symptoms associated with this multisystemic condition. JHS is an inherited disorder of connective tissues affecting the musculoskeletal and visceral systems which may contribute to a reduction in health related physical fitness. Pain associated with JHS may be influenced by hypermobility and biomechanical dysfunction. Biomechanical dysfunction observed in patients with JHS may be as a result of impaired motor control and in particular developmental coordination disorder (DCD). DCD (described in the literature utilising the terms clumsy child syndrome; perceptual motor dysfunction; dyspraxia) is a neurodevelopmental condition characterised by coordination difficulties affecting function. The objective of this review is to examine the association between hypermobility, JHS, motor control impairment and DCD. Methods and data sources: EMBASE, MEDLINE, CINAHL, ASSIA, PsychARTICLES, SPORTDiscus and PsycINFO from 1989 - 2009. Research articles written in English and peer reviewed were included. Results: Five research papers were identified. The studies employed a variety of methodologies and assessment tools for reporting joint hypermobility, JHS, motor delay, motor impairments and DCD. All five studies reported on children between the ages of six months and 12 years. Three out of four studies reported on association between impaired motor development, motor delay and joint hypermobility. There was no consensus as to whether motor delay, impaired motor development and joint hypermobility continued as the child matured. One study ascertained that children with JHS reported similar functional difficulties as children with DCD. Conclusion: There was a paucity of literature relating to an association between joint hypermobility, JHS, impaired motor control, motor delay and DCD in children, there was no literature pertaining to adults. This association requires further exploration if professionals are to understand, nurture and manage those reporting these associated conditions

    Determinanten eines vorzeitigen Therapieabbruchs: Über den Einfluss psychosozialer und soziodemographischer Faktoren, externer Ereignisse sowie subjektiver Schlafqualität während der stationären qualifizierten Entzugsbehandlung bei Patienten mit Alkohol- und Drogenabhängigkeit auf den Therapieerfolg

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    Introduction Addiction is a chronic disease that affects millions of individuals worldwide. Qualified detoxification treatment is the first step in inpatient substance abuse treatment. Premature treatment discontinuation is a common complication with negative impact on the long-term course of the disease. Regular treatment completion is therefore a key success criterion of detoxification treatment. The aim of the present doctoral thesis was to determine the influence of socio-demographic environment, international sports events and sleep quality on qualified detoxification treatment outcome. Method Data on the patient’s social environment and medical anamnesis were collected from 832 patients and analysed with respect to the prediction of regular, respectively irregular treatment outcome. The second study aimed to evaluate a potential effect of international sports events on qualified detoxification outcome. Four periods were defined to determine admission and unplanned discharge rates prior to, during and after the European Football Championship. The aim of the third study was to evaluate sleep quality during qualified detoxification treatment and whether bad sleep might serve as a predictor of premature treatment drop-out. Results The drop-out rate in the first study was 37%. A stable social network in terms of family, employment and education and a lower dependency severity positively predicted treatment outcome, whereas an unstable social environment, younger age, male sex and a high number of previous drop-outs were predictive for a premature treatment drop-out. In the second study, the admission rate of male patients increased significantly after the European Football Championship had ended. The drop-out rate measured 26% respectively 30%. In the third study, at admission, impaired sleep was observed in 70% of the patients. Sleep quality at admission predicted the change of sleep quality during qualified detoxification treatment. But sleep quality was not a predictor for unplanned treatment drop-out. With only 7% the drop-out rate was remarkably low. Discussion With the present work, clinical knowledge about predictors of premature treatment drop-out could be expanded. The results indicate that predominantly socially stable patients benefit from the currently established treatment setting. Our results suggest that sports events such as the European Football Championship can trigger unplanned treatment drop-out in male patients. Social and political measures could improve public awareness. In the light of the prevalence of sleep disturbances during detoxification, detoxification treatment should be enriched with individual evaluation of sleep quality and insomnia-specific treatment.Sucht ist eine chronische Erkrankung, die Millionen von Menschen weltweit betrifft. Die Entgiftung ist der erste Schritt in der stationären Alkohol- und Drogentherapie. Der vorzeitige Behandlungsabbruch ist eine häufige Komplikation, die den langfristigen Verlauf der Krankheit negativ beeinflusst. Im Rahmen der vorliegenden Publikationsdissertation wurden anhand von drei Studien potentielle Determinanten eines vorzeitigen Therapieabbruchs untersucht. Methodik Während der Aufnahmeuntersuchung wurden soziodemographische und medizinische Variablen von 832 Suchtpatienten erhoben und nach signifikanten Assoziationen hinsichtlich eines irregulären bzw. regulären Behandlungsabschlusses gesucht. In der zweiten Studie wurde der Einfluss der Fußball-Europameisterschaft 2012 auf die Behandlungstreue untersucht. Dabei wurden vier zu vergleichende Perioden definiert und die Aufnahmen zur qualifizierten Entzugstherapie sowie die vorzeitigen Entlassungen gegenübergestellt. In der dritten Studie wurde unter Verwendung des Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI) untersucht, welchen Einfluss die subjektive Schlafqualität während der qualifizierten Entzugsbehandlung auf den Behandlungsabschluss hat und ob schlechter Schlaf als Prädiktor eines vorzeitigen Therapieabbruchs herangezogen werden kann. Ergebnisse 37% der Patienten brachen die Behandlung in der ersten Studie vorzeitig ab. Weibliches Geschlecht, Partnerschaft, Berufstätigkeit und gute Bildung waren prädiktiv für einen regulären Behandlungsabschluss, während jüngeres Alter, männliches Geschlecht, eine hohe Anzahl vorhergehender Therapieabbrüche sowie Delinquenz als Prädiktoren für einen irregulären Behandlungsabschluss identifiziert werden konnten. Die Abbruchquote der zweiten Studie lag bei 26% bzw. 30%. Bei den männlichen Patienten war nach der Europameisterschaft ein signifikanter Anstieg der Aufnahmen zu beobachten. Die Abbruchquote in der dritten Studie betrug nur 7%. Die Prävalenz von Schlafstörungen (PSQI-Wert > 5) betrug 70%. Die Schlafqualität bei der Aufnahme war prädiktiv für die Schlafqualität bei der Entlassung. Die Schlafqualität während des Entzuges jedoch war nicht prädiktiv für einen irregulären Behandlungsabschluss. Diskussion Anhand der vorliegenden Arbeit konnten die klinischen Kenntnisse über Determinanten eines vorzeitigen Therapieabbruchs erweitert werden. Die Ergebnisse deuten darauf hin, dass vorwiegend sozial stabile Patienten vom derzeitig etablierten Behandlungssetting profitieren. Unsere Untersuchungen legen weiterhin nahe, dass Sportgroßereignisse für männliche Patienten ein Auslöser für einen Therapieabbruch sein können, hier könnten gesellschaftspolitische Maßnahmen zu einer Verbesserung führen. In Anbetracht der Prävalenz von Schlafstörungen während des Entzuges erscheint es sinnvoll, das stationäre Behandlungskonzept um Maßnahmen zur Behandlung von Schlafstörungen zu erweitern

    Prognos (R) in the diagnosis of amalgam hypersensitivity - A diagnostic case-control study

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    Objective: We aimed to investigate whether the Prognos (R) device might be a useful tool in the diagnosis of disorders suspected to be due to dental amalgam fillings. Participants and Methods: A diagnostic case-control study was performed in 27 patients who complained about health problems attributed to amalgam ( cases), 27 healthy volunteers with amalgam fillings ( controls I), and 27 healthy amalgam-free volunteers ( controls II). All participants were tested before and after application of 300 mg DMPS (2.3-dimercapto-1-propanesulfonic acid) with Prognos, a diagnostic device for the energetic measurement of Traditional Chinese Medicine meridians. In addition, mercury was measured in blood, urine, and saliva, and a lymphocyte transformation test (LTT) was performed. Results: Diagnoses derived from the first and second Prognos testing did not agree above chance (Cohen's Kappa = -0.11, 95% confidence interval -0.33 to 0.10; p = 0.30). Agreement for secondary outcome measures was poor, too. Prognos measurements did not differ between cases and controls. Correlations with measurements in urine, blood and saliva were low. Conclusion: In this study Prognos could not be shown to be a useful tool in the diagnosis of disorders suspected to be due to dental amalgam fillings

    Acupuncture in Seasonal Allergic Rhinitis (ACUSAR) - Design and Protocol of a Randomised Controlled Multi-Centre Trial

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    Background: We report on the study design and protocol of a randomised controlled trial (Acupuncture in Seasonal Allergic Rhinitis, ACUSAR) that investigates the efficacy of acupuncture in the treatment of seasonal allergic rhinitis (SAR). Objective: To investigate whether acupuncture is non-inferior or superior to (a) penetrating sham acupuncture and (b) rescue medication in the treatment of SAR. Design: 3-armed, randomised controlled multi-centre trial with a total follow-up time of 16 weeks in the 1st year and 8 weeks in the 2nd year. Setting: 41 physicians in 37 out-patient units in Germany specialised in acupuncture treatment. Patients: 400 seasonal allergic rhinitis patients with clinical symptoms and test-positive (skin-prick test and/or specific IgE) to both birch and grass pollen. Interventions: Patients will be randomised in a 2:1:1 ratio to one of three groups: (a) semi-standardised acupuncture plus rescue medication (cetirizine); (b) penetrating sham acupuncture at non-acupuncture points plus rescue medication; or (c) rescue medication alone for 8 weeks (standard treatment group). Acupuncture and sham acupuncture will consist of 12 treatments per patient over 8 weeks. Main Outcome Measures: Average means of the Rhinitis Quality of Life Questionnaire (RQLQ) overall score and the Rescue Medication Score (RMS) between weeks 6 and 8 in the first year, adjusted for baseline values. Outlook: The results of this trial available in 2011 will have a major impact on the decision of whether acupuncture should be considered as a therapeutic option in the treatment of SAR

    Die Rolle der Zielnähe und der investierten Anstrengung für den erwarteten Wert einer Handlung

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    In human neuroscientific research, there has been an increasing interest in how the brain computes the value of an anticipated outcome. However, evidence is still missing about which valuation related brain regions are modulated by the proximity to an expected goal and the previously invested effort to reach a goal. The aim of this dissertation is to investigate the effects of goal proximity and invested effort on valuation related regions in the human brain. We addressed this question in two fMRI studies by integrating a commonly used reward anticipation task in differential versions of a Multitrial Reward Schedule Paradigm. In both experiments, subjects had to perform consecutive reward anticipation tasks under two different reward contingencies: in the delayed condition, participants received a monetary reward only after successful completion of multiple consecutive trials. In the immediate condition, money was earned after every successful trial. In the first study, we could demonstrate that the rostral cingulate zone of the posterior medial frontal cortex signals action value contingent to goal proximity, thereby replicating neurophysiological findings about goal proximity signals in a homologous region in non-human primates. The findings of the second study imply that brain regions associated with general cognitive control processes are modulated by previous effort investment. Furthermore, we found the posterior lateral prefrontal cortex and the orbitofrontal cortex to be involved in coding for the effort-based context of a situation. In sum, these results extend the role of the human rostral cingulate zone in outcome evaluation to the continuous updating of action values over a course of action steps based on the proximity to the expected reward. Furthermore, we tentatively suggest that previous effort investment invokes processes under the control of the executive system, and that posterior lateral prefrontal cortex and the orbitofrontal cortex are involved in an effort-based context representation that can be used for outcome evaluation that is dependent on the characteristics of the current situation.Derzeit besteht im Bereich der Neurowissenschaften ein großes Interesse daran aufzuklären, auf welche Weise verschiedene Variablen die Wertigkeit eines erwarteten Handlungsziels beeinflussen bzw. welche Hirnregionen an der Repräsentation der Wertigkeit eines Handlungsziels beteiligt sind. Die meisten Untersuchungen beziehen sich dabei auf Einflussgrößen wie die erwartete Belohnungshöhe, die Wahrscheinlichkeit, mit der ein bestimmtes Ereignis eintritt, oder die Dauer bis zum Erhalt einer Belohnung. Bisher liegen jedoch kaum Untersuchungen vor bezüglich zweier anderer Variablen, die ebenfalls den erwarteten Wert eines Handlungsergebnisses beeinflussen. Das sind (a) die Nähe zu dem erwarteten Ziel und (b) die bisher investierte Anstrengung, um ein Ziel zu erreichen. Das Ziel der vorliegenden Dissertation ist zu untersuchen, wie die Nähe zum Ziel und die bisher investierte Anstrengung Gehirnregionen beeinflussen, die mit der Repräsentation von Wertigkeit im Zusammenhang stehen. Dazu führten wir zwei fMRT-Studien durch, in denen wir eine klassische Belohnungs-Antizipationsaufgabe in unterschiedliche Versionen eines „Multitrial Reward Schedule“ Paradigmas integriert haben. Das bedeutet, dass die Probanden Belohnungs-Antizipationsaufgaben unter zwei unterschiedlichen Belohnungskontingenzen bearbeiteten: In der verzögerten Bedingung erhielten die Probanden einen Geldbetrag nach der erfolgreichen Bearbeitung von mehreren aufeinanderfolgenden Aufgaben, in der direkten Bedingung dagegen nach jeder korrekt ausgeführten Aufgabe. In der ersten Studie konnte eine sukzessiv ansteigende Aktivität in Abhängigkeit zur Zielnähe in der rostralen cingulären Zone identifiziert werden. Das deutet darauf hin, dass dieses Areal den Wert einer Handlung in Abhängigkeit zur Nähe zum Ziel kodiert. Die Ergebnisse der zweiten Studie zeigten, dass die bisher investierte Anstrengung kortikale Regionen moduliert, die klassischerweise mit kognitiven Kontrollfunktionen in Zusammenhang gebracht werden. Außerdem repräsentierten der posteriore laterale präfrontale Cortex und der orbitofrontale Cortex den motivationalen Kontext eines Trials anhand des Risikos des Verlustes von bisher investierter Anstrengung. Insgesamt weisen diese Befunde darauf hin, dass die rostrale cinguläre Zone eine entscheidende Rolle spielt für die Kontrolle sequenzieller Handlungsstufen, die auf eine verzögerte Belohnung ausgerichtet sind. Diese Kontrollfunktion scheint auf der kontinuierlichen Aktualisierung des Wertes einer Handlungsstufe zu basieren, der von der aktuellen Zielnähe bestimmt wird. Die Befunde der zweiten Studie lassen darauf schließen, dass sich die bisher investierte Anstrengung zur Erreichung eines Handlungsziels auf die Bereitstellung von allgemeinen kognitiven Ressourcen auswirkt. Das Risiko des Verlustes von bisher investierter Anstrengung kann außerdem ein kontextuelles Merkmal der Situation darstellen, das als Bezugsrahmen für die Evaluation des erwarteten Wertes dienen kann

    Socially Necessary Impact/Time: Notes on the Acceleration of Academic Labor, Metrics and the Transnational Association of Capitals

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    This article constitutes a contribution to the critique of the political economy of contemporary higher education. Its notes form, intended to open "windows" on the thorny issue of metrics permeating academia on both the local/national and global levels, facilitates a conceptualization of the academic law of value as a mechanism responsible for regulating the tempo and speed of academic labor in a higher education system subsumed under capital. First, it begins with a presentation of the Marxist approach to acceleration and measure. Second, it presents the academic law of value as a socially necessary impact/time. Third, it conceptualizes a figure of capital that operates in the contemporary global higher education system. Fourth, it describes the conditions of operation of merchant capital within higher education and explores the close links of global university rankings, metadata providers, and the academic publishing industry. As a fifth and final point, the analysis turns to Central Eastern Europe and the case study of Poland to demonstrate that, to function properly, the academic law of value needs to be imposed by political means, that is, through policy reforms that establish and legitimize the sets of parameters and criteria for the evaluation of academic labor. In conclusion, the argument suggests that the domination of merchant capital over academic labor, resulting in the latter's ongoing and uncontrolled acceleration, cannot be overcome without addressing not so much the issue of private property but, first and foremost, the politically and socially defined metrics

    A retrospective study on 195 horses with contaminated and infected synovial cavities

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    This study analyzes the clinical aspects of contaminated and infected synovial cavities in horses and evaluates their prognosis after treatment. The medical records of 195 affected horses referred between June 1999 and July 2004 were reviewed. Twenty-six horses were euthanized or returned home without further treatment. Therapeutic strategies for the remaining 169 horses were not different from those reported in other recent studies, except that lavage was performed predominantly without endoscopic visualization. Follow-up was obtained by questionnaire for 150 of 169 treated horses. The outcome was considered successful (survival without residual lameness) in 109 of 150 horses (72.7%). Iatrogenic synovial infection, the presence of radiographic signs on admission and the use of regional antibiotic perfusion were significantly related with non-successful outcome. Overall, the outcome in the present study appeared to be slightly less favorable compared to other recent reports, although it certainly improved for horses with deep nail puncture wounds
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